Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Wybory 2024

Estakada to mrzonki?

Obecny burmistrz Skoczowa chwali się projektem estakady, jednak okazuje się, że w Ministerstwie Infrastruktury wybudowanie tego obiektu nie jest tak oczywiste, bo jak mówią, formalności nie dopełniła właśnie gmina, co więcej cała umowa wydaje się w obecnym stanie nie do realizacji...

W Skoczowie głównym tematem kampanii wyborczej i nie tylko są korki. Wszyscy się spóźniają, denerwują i narzekają. Godziny szczytu to nieustanne oczekiwanie na możliwość przejazdu, a w weekend wcale nie jest lepiej.

Wiceminister Infrastruktury Przemysław Koperski przyjechał do Skoczowa, by spotkać się z kandydatem na burmistrza Markiem Żaganem. Zatroskany radny zwrócił się wcześniej do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie realizacji projektu. Otrzymał odpowiedź, że nie jest to takie oczywiste.

Obecny burmistrz Mirosław Sitko, zaprezentował wizualizację inwestycji, wystąpiono o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, jednak główny inwestor GDDKiA nie otrzymał pełnej dokumentacji projektowej, do której zorganizowania zobowiązała się gmina Skoczów, ponadto koszty inwestycji wzrosły...

- Analizując obecny stan przygotowań do inwestycji, a raczej formalności związanych z jej przeprowadzeniem, trzeba stwierdzić, że gmina Skoczów nie zrealizowała nadal kompletu ustaleń. GDDKiA nie ma na dzień dzisiejszy pełnej dokumentacji, a złożony wniosek  jest niekompletny. Trzeba jednocześnie podkreślić, że poprzedni rząd hojną ręką za 1,5 mld zł z Funduszu Rozwoju Dróg kupował węgiel (nadal tonami zalegający na setkach składów) - nie zabezpieczył jednak w budżecie państwa środków na realizację dziesiątek potrzebnych drogowych obietnic. W przypadku Skoczowa szacunki mijają się z potrzebami zgłoszonym przez miasto o ponad 60 mln zł. Oprócz pieniędzy, brakuje ważnych elementów projektu do których realizacji zobowiązała się gmina, a powinnością władz jest uczciwe informowanie o stanie faktycznym mieszkańców. Dlatego przyjąłem zaproszenie i przyjechałem na miejsce planowanej inwestycji. Nie jestem tylko wiceministrem infrastruktury, ale również wieloletnim parlamentarzystą ze Śląska Cieszyńskiego. Znam bardzo dobrze potrzeby Skoczowa i mieszkańców regionu, dlatego wiem jak ważna jest ta inwestycja. Zrobimy co konieczne, by ją zrealizować - to kluczowe przedsięwzięcie dla gminy Skoczów, powiatu i województwa. Sytuację trzeba szybko naprawić, by projekt miał szansę na powodzenie. Warunkiem jest jednak dochowania formalności przez władze miasta  - przede wszystkim przekazania projektu  wraz ze wszystkimi uzgodnieniami. Wierzę, że nowo wybrane władze podejdą do tego zagadnienia z odpowiednią powagą. Tu nie ma miejsca na ściemę i granie wyborczymi wizualizacjami - mówi Przemysław Koperski, Wiceminister Infrastruktury, prywatnie mieszkaniec naszego regionu.

Inwestycja będzie sporym wyzwaniem w przyszłej kadencji samorządu. - Nie mogę zrozumieć, dlaczego władze Skoczowa działają nie dla dobra mieszkańców, a własnego poklasku. Brak współpracy ze współinwestorem, prowadzi wyłącznie do niepowodzenia projektu.  Współpraca, zgoda i dochowanie wszelkich formalności jest kluczem sukcesu estakady i rozładowania korków w mieście. Będę dbać o naszą wspólną sprawę i rozwiązanie problemu korków, a nie pseudodziałania z których jak widzimy niewiele wynika - powiedział Marek Żagan.

 

czytaj także o rewolucji na skrzyżowaniu w Skoczowie.

 

mat. Pras.

źródło: ox.pl
dodał:

Komentarze

26
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
2024-04-02 08:37:58
"tom": ... ale ten Koperski i Żagan troskliwy i zaradny przed wyborami, jakby mogli toby prywatny projekt w GDDKiA już złożyli, byleby wygrać wybory, później formalności to tylko formalności ;-)
2024-04-02 09:03:54
MILANELLO: Nie pitol Panie Żagań Akurat Burmistrz Sitko to w Skoczowie już w 1 kadencji zrobił więcej niż (poprzedniczka w 2 kadencjach!) A Koperski użył słów klucz (wierzę że nowo wybrane władze...) A jeśli wygra Sitko to wiadomo że zrobią wszystko żeby inwestycja padła (a to nie dopełnili a to jakiegoś papierka brakło itd) Z tym że oczywiście tak samo działają politycy wszystkich opcji (jak mają władzę Rząd ) I PIS tu też święty nie jest (robili to samo) Dlatego polityka to jedno wielkie bagno!!!
2024-04-02 09:10:38
mannini: Sitko nie, Żagań nie, więc zostaje Dedio. Nie powiązany z nikim a można stwierdzić, że pojęcie pewne ma
2024-04-02 10:02:08
Ruben: Obecny burmistrz to jedna wielka pomyłka. To, co udało mu się zrobić w niecałe 10 lat to zdecydowanie za mało. Poprzednicy przez 8 lat zrobili dużo, dużo więcej. Kapitalny remont ratusza Budowa integratora Budowa kina Budowa przedszkola w Ochabach Budowa mieszkań socjalnych przy ul. Bielskiej Park na Górnym Borze Park na Objazdowej Park na Małym Rynku Całościowe przygotowanie budowy obu mostów na Wiśle Remont ul. Mickiewicza A Pan Sitko? Kamienica na Rynku Hala sportowa na Beskidzie Dokończenie parku na Górnym Borze Przebudowa ul. Na Górnym Borze wraz z tzw. naleśnikiem Jeszcze coś? Proszę dopisać. Przedszkole Hala sportowa przy Szkole nr 8. Mosty po poprzednikach
2024-04-02 11:31:46
quwert: Patrzcie i podziwiajcie:) Jak informuje Urząd Miejski inwestycja ma już za sobą kwestie związane z koncepcją (tę ostateczną wybrano z trzech propozycji), uzgodnieniami i zatwierdzeniami. Obecnie estakada jest na etapie przygotowania do przetargu, który to etap obejmuje uzgodnienia warunków technicznych, uzyskanie decyzji ZRID, uzgodnienie i opracowanie kosztorysu oraz opracowanie i zatwierdzenie dokumentacji przetargowej.
2024-04-02 16:25:12
oxjas1: „ poprzedni rząd hojną ręką za 1,5 mld zł z Funduszu Rozwoju Dróg kupował węgiel (nadal tonami zalegający na setkach składów) - nie zabezpieczył jednak w budżecie państwa środków na realizację dziesiątek potrzebnych drogowych obietnic“. Nic dodac, nic ujac. Tak jest jak dyletanci rzadza krajem i wydaja publiczne pieniadze. Na szczescie mozna powiedziec - rzadzili. Tak bylo z zakupem za 200 mln sprzetu medycznego czyli wadliwych maseczek, przylbic i kombinezonow ochronnych podczas pandemii. Przelot samolotu do Chin po maseczki, ktory polecial i wrocil pusty, a koszt podrozy to bylo 0,5 - 1 mln USD. I wiele innych grzechow i malwersacji „ prawych i sprawiedliwych“ , ktore wychodza po 8 latach rzadzenia PiS.
2024-04-02 17:40:09
pół_Sasina_z_Wiślicy: Czekam na kandydata który w programie będzie miał zrobienie porządku z bałaganem na katolickim "starym" cmentarzu. I pogoni administratora tego cmentarza. Oraz obieca godne uporządkowanie i odnowienie grobowca rodzinnego skoczowskiego burmistrza z lat 1874 - 1894 Antona Michla. Póki co chyba tylko lokalny kopidoł rozporządza grobowcem Michlów, po uważaniu. A PiS-owski ratusz przymierzał się do wydania pieniędzy na renowację grobu burmistrza czasów stalinowskich z nadania Bieruta i Gomułki. Tyle na temat wyborów i kandydatów.
2024-04-02 18:41:08
aP: O, czyli pożalsięburmistrz Sitko znowu pochwalił się, że coś zrobił, a w rzeczywistości po prostu zbijał bąki. Zaskoczenia nie stwierdzono. To po prostu jego kolejna kompromitacja. Całkowita i wielopoziomowa. Nie ma jednak sensu pastwić się nad Sitką, bo to człowiek skończony i przegrany. Tylko cud mógłby dać mu zwycięstwo w nadchodzących wyborach. Warto jednak nieco bliżej przyjrzeć się jego giermkowi, tzw. sołtysowi osiedla Górny Bór, czyli Tomaszowi Pszczółce. Ta nieoczywista "przyjaźń" narodziła się w przedziwnych okolicznościach, podczas afery lawendowej głośnej na całe województwo. W skrócie: Pszczółka ściął lawendę nad stawami, co było nielegalne, Sitko groził mu sądem, ale finalnie uznał, że wystraszony rady bardziej przyda mu się do przepychania idiotycznych decyzji na sesjach. I Pszczółka, faktycznie, od tego czasu głosował tak, jak Sitko chciał, można to prześledzić w protokołach. Natomiast przed najbliższymi wyborami obaj "politycy" weszli w swoisty układ: tzw. sołtys poprze Sitkę i wystartuje z jego komitetu w zamian za obietnicę zrobienia go przewodniczącym rady gminy w nowej kadencji. No i tak się to kręci od kilku tygodni. Szalony "sołtys" biega po osiedlu z kamerką i nagrywa różne głupoty, nie informując wyborców, że: - formalnie nie ma prawa być "sołtysem", bo nie mieszka na GB - nawet na obwieszczeniach wyborczych podaje, że jest z Międzyświecia, - kiedy został zmuszony do przeprowadzki, próbował na lewo zameldować się na Górnym Borze, byle tylko nie stracić posady "sołtysa" i związanego z nią uposażenia, - kłamie w swoim "programie wyborczym" podając, że jako radny lobbował za utworzeniem biszkoptowego ronda - rondo było gotowe przed wyborami, w których zdobył mandat, a oficjalne otwarcie odbyło się tuż po nich. Wszelkie działania na rzecz inwestycji prowadziła rada poprzedniej kadencji (2014-2018), - organizując konkurs picia piwa na czas co najmniej naruszył, a być może nawet złamał prawo narzucone przez ustawę o wychowaniu w trzeźwości, - jako "sołtys" nie realizuje potrzeb mieszkańców, a jedynie swoje własne widzimisię, paląc w piecu pieniędzmi na rozwój osiedla. Wniosek: w tym przypadku mamy do czynienia, który prawdę powie, jak się pomyli. Zero zaufania, zero poparcia, zero głosów. Taki powinien być jego koniec. PS. Tomcio, wiemy, że to czytasz i właśnie zrobiłeś się lawendowy ze złości. Pewnie nawet masz w głowie, że chcesz iść do sądu. Więc gorąco zachęcamy - idź, idź jeszcze dziś. Pamiętaj tylko, że przed sądem będziesz musiał się wytłumaczyć z tego posta i z kilku innych rzeczy, które są dla ciebie jeszcze bardziej kompromitujące. I które być może jeszcze wypłyną... Zegar tyka.
2024-04-02 19:10:41
RysiekK22: Tym którzy przespali debatę publiczną na ten temat przy okazji prezentacji mych Wielkich Projektów przypominam: po primo : to przedłużanie eskapady wcale nie jest niezbędne do rozwiązania problemów komunikacyjnych, a zwłaszcza do "odkorkowania" . Wystarczy przebudować obecne główne skrzyżowanie w duże rondo , podłużne a przy nim umieścić centrum przesiadkowe, lub przynajmniej zespół przystanków autobusowych dla autobusów międzymiastowych mających z tyłu przystanki komunikacji miejskiej. Sprawnie działający transport miejski jest bowiem PODSTAWĄ jakiejkolwiek Dobrej Zmiany transportowej i to powinno być przedmiotem troski władz Tego Miasta a nie to jak zrobić dobrze ałtkowcom na DK81 by mogli jeszcze szybciej zapier..ć i by nastąpiła jeszcze większa inwazja ałtkowa na Ustroń i Wisłę ( których władze też są współwinne ) . Niestety ani władze Skoczowa ani większość jego mieszkańców w ogóle nie dorosła świadomościowo do podjęcia tematu :( ----------- Po drugo : jeżeli już koniecznie miałoby dojść do tego przedłużania eskapady to należy to uczynić w wersji "max" by uzyskać wszelkie korzyści transportowe i estetyczne .To wymaga budowy wielkiego ronda na zachód od estakady ( a nie małego i wciśniętego pod nią jak w ich projekcie ) łączącego oprócz wjazdów na DK81 również wjazd do centrum przesiadkowego oraz osobno na ulice : Objazdową i Stalmacha ( by zlikwidować małe rondko które jest zaburzaczem ruchu ). Samo centrum przesiadkowe powinno przylegać do estakady i być z nią połączone osobnymi zjazdami na poziomie estakady. W związku z pogłoskami o możliwej likwidacji garbarni uświadamiam że dałoby to możliwość zrobienia tak wielkiego tego centrum że pomieściłoby wszelkie potrzebne przystanki i sklepiki -------- Czy są tu osoby świadome zdolne do rozumienia oczym rozmawiam ?
2024-04-02 21:39:26
mario172: Jasne najlepiej zrobic co 2-3km rondo albo swiatla!!brawo za pomysl!!!wszystkie przejazdy powinny byc zamkniete,zrobic drogi zbiorcze i wiadukty!!kosztowne ale przyszlosciowe!!!takie to trudne?!?!w Budapeszczcie np nie ma korkow a wiecie dlaczego??bo nie ma lewoskretow!!!da sie ?!?!sitko nie jest taki zly,ale w walce o fotel burmistrza jeden drugiemu wali ponizej pasa..a inwestycja nie jest taka oczywista bo wladze przejela PO i uj na uju PiSiorom kasy nie da...ot taka polityka..Tylko zeby pan zagan nie przeliczyl sie jak Tfusk z KPO...PO i to cale PiS siebie gow.no warci!!!
2024-04-02 23:15:29
RysiekK22: odległość rzędu 2 km, a nawet co 1 km między skrzyżowaniami nie jest żadnym problemem z punktu widzenia płynności ruchu, a co najwyżej z punktu widzenia szybkich i wściekłych którzy nie mogą zapier..ć tak szybko jakby chceili. Ich zachcianki są jednak całkowicie nieistotne wobec Interesu Publicznego który wymaga racjonalności wydatków i tworzenia transportu publicznego. Robienie kosztownych ałtostratowych układów drogowych w miasteczku takim jak Skoczów i na drodze DK81 która ałtostratą nie jest i nie bydzie ( i dobrze ! ) nie ma z racjonalnością nic wspólnego na na pewno nie jest "przyszłościowe"
2024-04-03 06:03:50
piotr186: RysiekK22 Dwupasmówka między Wisłą a Katowicami jest niemal zupełnie nie funkcjonalna. Dobra, prosta droga, a co chwilę są ograniczenia do 70 km/h albo i 50 km/h na ekspresówce gdzue teoretycznie można 110 km/h... Więc tak zjazdy i skrzyżowania co kawałek to problem. Jednak problem korków w Skoczowie da się łatwo i tanio rozwiązać bez budowy estakady - wystarczyłoby wydłużyć światła na drodze Bielsko-Cieszyn kosztem DK81. Trzeba o to walczyć z GIDKKiA. Teraz mamy potężne korki w Skoczowie żeby pięć aut na krzyż ba DK81 mogło sobie przejechać (większy ruch na tej drodze to rzadkość).
2024-04-03 08:27:53
barto5281: RysiekK22 ty już skończ z tym wyburzaniem połowy skoczowa żeby zrobić rondo widoczne z kosmosu. Ten pomysł jest chory
2024-04-03 19:32:25
RysiekK22: do piotra186 : Twój postulat jest niesłuszny gdyż uwzględnia tylko potrzeby tych którzy posuvają 2pasmówką z punktu widzenia "świętej przepustowości"dla nich. To że ktoś musi zwolnić do 70 lub nawet 50 nie oznacza że droga jest niefunkcjonalna , że nie można zaspokoić potrzeby przemieszczania a jedynie że niektórzy mają problema psychiatrycznego z wolniejszą jazdą. Faktem jest że doraźnie można uzyskać całkowitą płynność na DK81 ale sposobem na to nie jest wydłużanie tam zielonego ino instalacya dobrze widocznych z daleka sekundników. To jednak zupełnie nei rozwiązuje problemów na drogach poprzecznych. One wymagają likwidacji czynników zaburzających ( np.. rondo Stalmacha-Objazdowa ) a PRZEDE WSZYSTKIEM radykalnych zmian w samym ruchu miejskim m.in. wprowadzenie uprzywilejowanego transportu publicznego, w tym zbiorkomu ---------do barta5281 :Nie skończę, bo ktoś musi wypełniać Misję Oświeceniową a póki co w okolicy jedynie ja mam kompetencje w temacie polityki transportowej. Do budowy ronda nie trzeba wyburzać "połowy miasta" ino 2 lub 3 budynki ( w zależności od opcji ) w tym jeden którego wogóle nie żal czyli karykaturę dworca autobusowego
2024-04-03 20:53:58
mietek_k: Skoro Koperski popiera Żagania ale z tego co wiem takze Dedio, to oznacza że to w czystej postaci Lewica a gdzie Lewica to nic dobrego nie wróży jeśli chodzi o rozwój także z tym związana właśnie budowa estakady tym bardziej ze w Polsce teraz jest zagrożona budowa sto obwodnic...
2024-04-03 22:11:45
piotr186: RysiekK22 Jaki zbiórki w takim małym miasteczku jak Skoczów? Linie skąd dokąd? Większość tworzących korki mieszka po za Skoczowem. Zbiorkom nie ma szans. Zresztą mamy to totalnie rozmontowane. Nie do naprawienia. Problem jest z udrożnieniem drogi gminnej Bielsko - Cieszyn czyli głównego przejazdu przez Skoczów. Na DK81 ruch nie jest taki duży, krótsze światła na tej drodze dużo nie zmienią a dłuższe w kierunku Cieszyn-Bielsko udrożniłby miasto. Co do rond akurat zgoda - to najbardziej korkogenny element infrastruktury drogowej. Tylko, że większym problemem jest rondo na skrzyżowaniu Goreckiej i Bielskiej a nie to przy Stalmacha (ruch w kierunku Wiślicy jest minimalny).
2024-04-03 22:47:00
miriam11: Piotr ty chyba na rowerze tylko jeździsz? Co ty fanzolisz? Jakie wydłużenie świateł w kierunku Pogórza kosztem czego? dwupasmówki? Jak już teraz korek w kierunku Wisły w.normalne dni sięga za Orlena a w czwartki i piątki pod wiślicki brzegi. Odciążyć Skoczów pomogło by wybudowanie wyjazdu na S-ke w okolicy Górnego Boru oraz likwidacja przejść dla pieszych bez sygnalizacji.( W ogóle ten przepis jest do bani)
2024-04-04 08:04:19
tomi71: Korki z powodu wydłużenia świateł na katowickiej spowodują że ruch przeniesie się w Ochabach na Wiślicę i Stalmacha i znów wszystko będzie stać przez weekendy. Pomysł kiepski. Żagan też wydaje mi się kiepskim kandydatem. Gena nie wydłubiesz.
2024-04-04 10:29:43
piotr186: miriam11 Korki na DK81 to rzadkość, tylko w okresie powrotu wczasowiczów z Wisły i Ustronia. W ciągu tygodnia nigdy się nie zdarza. Za to totalnie zakorkowana w godzinach szczytu (ale często i po za) jest droga z Bielska czy jak kto woli z Pogórza do Cieszyna. Ale tego jakoś się nie zauważa... Za to najważniejsza jest święta przepustowość DK81, bo jak pięć aut stanie przed światłami to źle...
2024-04-04 10:35:13
piotr186: miriam11 Też fatalny pomysł z likwidacją przejść dla pieszych. Gdzieś przejść trzeba.
2024-04-04 21:23:47
RysiekK22: do piotra186. odpowiadam po kolei : 1 zbiorkom dobry, efektywny, wygodny, tani , 2 linie : z centrum przesiadkowego przy DK81 do: dworca kolejowego-ta absolutnie konieczna, może też na Górny Bór, kolejne na prawy brzeg ( jedna przez główny most a druga przez ten przy stadionie i domu opieki ) , a reszta według zgłaszanych potrzeb mieszkańców i turystów. -- To że tworzący korki mieszkajo głównie poza miastem jest właśnie argumentem za tym by zostawili ałteczka w CP a w miasto ruszyli transportem miejskim --- "braku szans" dla zbiorkomu niczym nie uzasadniłeś--- To że ruch w kierunku Wiślicy jest "minimialny" nie oznacza że zawsze taki będzie. Należy przewidywać jego wzrost, jak również tego na Dębowiec i północne dzielnice Skoczowa. Dlatego też zrobienie osobnego wjazdu ul Stalmacha na przyszłe główne rondo jest konieczne.--- Co do ronda na prawym brzegu ( Bielska-Górecka ) to rozwiązaniem docelowym jest jego powiększenie, a tymczasowy zamiana na zwykłe skrzyżowanie z sekundnikami. Problem jest ino taki że powiększanie tam "świętej przepustowości" powinno tam nastąpić dopiero wtedy gdy rondo główne na brzegu lewym będzie mogło przyjąć ten ruch, a w ich projekcie małego rondka wciśniętego pod estakadę nie będzie to możliwe, zaś w moim projekcie wielkiego ronda na zachód od estakady jest taka szansa
2024-04-04 22:05:49
ERBE: Jest jedwabiście wielki wiadukt pod którym można przejechać. Wystarczy mostek nad Wisłą koło stadionu i będzie taniej niż jakieś eskapady na kilometr za 200 milionów. Myślenie sprawia ból?
2024-04-04 23:39:35
lusia78: A po co estakada w skoczowie jak jest w Berlinie tepe pały z peło ,pieniędzy nie ma i nie będzie i cmoknijcie mnie w dyszel hahahaha
2024-04-05 00:10:02
miriam11: Piotr wiadomo że przejścia muszą być ale ja mówię że przepis jest do DU..PY
2024-04-05 00:38:42
miriam11: Piotr, trochę jeżdżę po Polsce i widzę te "ekologię " w miastach jak co sto metrów jest przejście dla pieszych. Niestety jak to w polsce wszystko robione na jeboł pies. Ludzie gineli na przejściach które powinny mieć sygnalizację świetlna, ale.po co iść w koszty jak można udup..czyć babola w postaci takiego przepisu.
2024-04-05 00:42:43
miriam11: Każde przejście przez drogę dwupasmową musi ( powinno mieć) sygnalizację świetlną.
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: