reklama
wyświetleń: 46komentarzy: 0

Dane osób wpłacających pieniądze na kampanię jawne

26-09-2018 09:30

Zgodnie z przepisami kodeksu wyborczego, każdy z komitetów wyborczych, który został zarejestrowany, ma obowiązek prowadzenie rejestru kredytów oraz wpłat o wartości, przekraczającej kwotę minimalnego wynagrodzenia za pracę. W rejestrze należy wskazać imię, nazwisko i miejscowość, w której zamieszkuje osoba dokonująca wpłaty. Informacje te są jawne.

W tym przypadku, przepisy RODO nie mają zastosowania, gdyż jawność jest obligatoryjna. Osoba, dokonująca wpłaty nie ma możliwości zastrzeżenia, aby jej dane nigdzie nie zostały ujawnione. Rejestr z takimi informacjami musi zostać zamieszczony na stronie internetowej komitetu wyborczego. Informacje dotyczące kredytów oraz wpłat muszą być aktualizowane w taki sposób, aby stosowna informacja pojawiła się w Internecie nie później niż 7 dni od daty dokonania wpłaty, lub zaciągnięcia kredytu.

Rejestry kredytów i wpłat powinny być umieszczone i aktualizowane przez komitety, co najmniej do dnia, w którym sprawozdanie finansowe zostanie podane do wiadomości publicznej przez Państwową Komisję Wyborczą, lub do momentu złożenia sprawozdania finansowego komitetu właściwemu komisarzowi wyborczemu. Rejestr powinien być prowadzony zgodnie ze wzorem, podanym w rozporządzeniu w sprawie rejestru zaciągniętych kredytów oraz rejestru wpłat, prowadzonych przez komitety wyborcze.

Komitety wyborcze mają możliwość pozyskiwania środków aż do dnia wyborów samorządowych. Wydatki komitetu muszą zostać uregulowane do momentu złożenia sprawozdania finansowego, czyli maksymalnie do trzech miesięcy od dnia wyborów.

źródło: b. d.
dodał: MS 26-09-2018 09:30
drukuj artykuł Widzisz błąd? Zgłoś go


Komentarze (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane. Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin.

Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
Kontakt z redkacją